Wywiad z Tomkiem Kołodziejakiem z Neuroon dla Valley Talks – kulisy

sylwia-gorajek-valley-talks-neuroon-tomek-kolodziejak-startup

22:12. Wstaję o 6:20 rano, jak co dzień. Po spędzeniu 4h nad przygotowywaniem się do jednego (z trzech) kolejnych wywiadów na najbliższą sobotę, zakładam nowy post na Ja&On, bo przecież od kilku dni czekam z publikacją kolejnego wpisu! Uwierzcie mi, jak bardzo chciałabym zasypywać Was toną rzeczy, które dzieją się u nas, a doba jak na złość ma ciągle tylko 24h. Jedno jest pewne – myślami ciągle jestem z Wami. I wkrótce na pewno znajdę sposób na to, jak publikować dla Was znacznie więcej.

Póki co, do rzeczy, bo już 22:17…

Ostatnio przeprowadziłam wywiad ze świetnym gościem (dosłownie i w przenośni), Tomkiem Kołodziejakiem. Tomek jest współzałożycielem Inteliclinic, producenta inteligentnej maski, która pomaga kontrolować sen terapią światłem. Więcej o samej masce możecie dowiedzieć się oczywiście oglądając wywiad na Valley Talks, przeczytać na stronie www.neuroon.com albo np. w wywiadzie dla InnPoland.

Dla mnie zaproszenie Tomka do wywiadu było ciekawym momentem, głównie ze względu na kontekst, z jakim kojarzy mi się Neuroon… No więc chłopaki uruchomili kampanię na Kickstarterze pod koniec 2013 roku, czyli w okresie, gdy robiliśmy z Kubą podejście #2 do Ameryki. Byliśmy wtedy jeszcze praktycznie bez znajomych, kontaktów, w trakcie długiej i męczącej walki o wizę, itd. Informacja o tym, że polski startup założył niebagatelną kampanię na Kickstarterze, zebrał $100,000 w jeden dzień i startuje z San Francisco, wzbudziła u nas niemałą ciekawość. Ale jako, że z San Francisco nie znaliśmy praktycznie nikogo, nie szukaliśmy specjalnie wspólnych połączeń z założycielami. Jedyne co, to po cichu gratulowaliśmy im sukcesu, a ja, jako absolwentka psychologii społecznej (moim ukochanym przedmiotem była neurologia snu i budzenia się), zachodziłam w głowę, jakim cudem można sprawić, by człowiek mógł zacząć spać 2h zamiast 8h dziennie…

I z takim oto dylematem zostawiliśmy sprawę Neuroon, czasem zaglądając, co tam się u nich dzieje. Aż po ok roku poznałam Tomka. Oczywiście, przez wspólnych znajomych. Tomek to super facet, prowadzi zajęcia z mikro ekonomii na jednej z uczelni w Dolinie i jest mega otwarty do spotkań, rozmów, wzajemnej pomocy (to właśnie Tomek pomógł w udostępnieniu nam tej cudownej miejscówki z widokiem na ulice San Francisco do nagrywania Valley Talks), a także ze stoickim spokojem przyjmował moje wszelkie dociekliwości nt. metodologii działania ich produktu.

Gdy zaczęliśmy tworzyć Valley Talks, od razu było jasne, że zaproszę go do wywiadu i jeszcze przed kamerami przemagluję go ze wszystkich pytań, które sama miałam do tej pory. I tak się stało.

Zapraszam Was do obejrzenia jednego z moich ulubionych dotychczasowych wywiadów dla Valley Talks, w którym Tomek opowiada o zapleczu, jaki panował w trakcie ich słynnej kampanii na Kickstarterze (pisało o niej mnóstwo portali technologicznych w Stanach), o tym, jak to się stało, że dzisiaj Inteliclinic sprzedaje tysiące masek klientom na całym świecie, o procesach zmian w produkcie, o tym, dlaczego produkują w Polsce, oraz o wielu innych ciekawych tematach związanych z prowadzeniem ich biznesu. Była to dla mnie wielka przyjemność i kto by pomyślał pod koniec tego 2013r., że na początku 2016 spotkamy się w inkubatorze Runway w budynku Twittera w San Francisco, na planie zdjęciowym do jednego z wywiadów dla mojego portalu Valley Talks.

By the way, polubcie Valley Talks na Facebooku, śledźcie na Instagramie, Twitterze, a wywiadów możecie także słuchać na iTunes. Zapraszam!

valley-talks-silicon-valley-startups-sylwia-gorajek-20169-zmn

valley-talks-silicon-valley-startups-sylwia-gorajek-20169-9-zmn

sylwia-gorajek-valley-talks-neuroon-tomek-kolodziejak-startup

Podobne Posty